• Rozvoj čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ (16.04.2024)

        • Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
          IČO: 37910400
          názov programu: Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ
          poskytovateľ programu: Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
          garant programu: PaedDr. Martina Smolková 
          druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
          rozsah vzdelávania: 2 hodiny
          forma vzdelávania: kombinovaná (prezenčne - online 2h., dištančne 1h.)
          anotácia, ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )


          anotácia: Rozvinutá čitateľská gramotnosť je nevyhnutným predpokladom všeobecnej gramotnosti u žiakov a
          ich školskej úspešnosti. Rovnako dôležité je v škole vytvoriť podnetné čitateľské prostredie. Predstavíme
          si viaceré metódy a stratégie ako: SQ3R, S24R, 3-2-1, KWL, PLAN, PROR, PQRST, RAP REAP a povieme si
          o dôležitosti ich striedania. Budeme sa venovať aj integrovanému projektovému vyučovaniu, ktoré prepája
          jazykovú, slohovú a literárnu zložku a je vhodné najmä na 1.stupni.
          hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti a zručnosti v aplikácii pedagogických stratégii implementácie
          rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov vo výchovno – vzdelávacom procese a ovládať metódy rozvoja
          čitateľskej gramotnosti
          čiastkové ciele:
          - posilniť vzťah žiakov k písanému slovu a ku knihe
          - implementovať metódy a témy čitateľskej gramotnosti do Školského vzdelávacieho programu
          - zvýšiť motiváciu žiakov čítať výberom motivujúcich aktivít a prístupov
          špecifické ciele:
          - použiť vybrané metódy rozvoja čitateľskej gramotnosti vo výchovno-vzdelávacom procese
          - realizovať prieskum čítania kníh žiakov a nastaviť pedagogické stratégie na zvýšenie motivácie
          čítať

          Tematické celky obsahu vzdelávania rozsah v hodinách

          Čitateľská gramotnosť v prostredí školy
          Implementácia čitateľskej gramotnosti do vyučovacieho procesu
          Čitateľská zručnosť a čitateľská stratégia - 60 minút

          Kriticky čítať znamená kriticky myslieť
          Nápady a tipy - 60 minút

          získané profesijné kompetencie:
          - posilniť kompetencie výberu a realizácie vyučovacích metód a organizačných foriem vyučovania
          - posilniť zručnosti v oblasti riadenia osobného profesijného rozvoja a celoživotného
          sebavzdelávania
          Vzdelávanie vzhľadom na cieľ a program vzdelávania sú povinní absolvovať všetci pedagogickí zamestnanci
          poskytovateľa.

          personálne a lektorské zabezpečenie:
          Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Miriam Dudeková v spolupráci s lektorkou vzdelávania
          PaedDr. Katarínou Hvizdovou.
          materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania:
          Vzdelávanie sa realizuje kombinovanou formou. Učebné zdroje – študijné materiály sú spracované
          a poskytnuté lektorom vzdelávania.


          podmienky ukončenia vzdelávania:
          Účasť na celom vzdelávaní v plnom rozsahu.