- Plán aktualizačného vzdelávania na školský rok 2023/2024
- Kurikulum - premena tradičnej školy (17.04.2024)
- Rozvoj čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ (16.04.2024)
- Predčitateľská gramotnosť v MŠ 1. (20.03.2024)
- Portfólio pedagogického zamestnanca (30.4.2024)
- Plán profesijného rozvoja (7.5.2024)
- Projektové vyučovanie v MŠ (25.06.2024)
Rozvoj čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ (16.04.2024)
Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
IČO: 37910400
názov programu: Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ
poskytovateľ programu: Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
garant programu: PaedDr. Martina Smolková
druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
rozsah vzdelávania: 2 hodiny
forma vzdelávania: kombinovaná (prezenčne - online 2h., dištančne 1h.)
anotácia, ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )
anotácia: Rozvinutá čitateľská gramotnosť je nevyhnutným predpokladom všeobecnej gramotnosti u žiakov a
ich školskej úspešnosti. Rovnako dôležité je v škole vytvoriť podnetné čitateľské prostredie. Predstavíme
si viaceré metódy a stratégie ako: SQ3R, S24R, 3-2-1, KWL, PLAN, PROR, PQRST, RAP REAP a povieme si
o dôležitosti ich striedania. Budeme sa venovať aj integrovanému projektovému vyučovaniu, ktoré prepája
jazykovú, slohovú a literárnu zložku a je vhodné najmä na 1.stupni.
hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti a zručnosti v aplikácii pedagogických stratégii implementácie
rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov vo výchovno – vzdelávacom procese a ovládať metódy rozvoja
čitateľskej gramotnosti
čiastkové ciele:
- posilniť vzťah žiakov k písanému slovu a ku knihe
- implementovať metódy a témy čitateľskej gramotnosti do Školského vzdelávacieho programu
- zvýšiť motiváciu žiakov čítať výberom motivujúcich aktivít a prístupov
špecifické ciele:
- použiť vybrané metódy rozvoja čitateľskej gramotnosti vo výchovno-vzdelávacom procese
- realizovať prieskum čítania kníh žiakov a nastaviť pedagogické stratégie na zvýšenie motivácie
čítaťTematické celky obsahu vzdelávania rozsah v hodinách
Čitateľská gramotnosť v prostredí školy
Implementácia čitateľskej gramotnosti do vyučovacieho procesu
Čitateľská zručnosť a čitateľská stratégia - 60 minútKriticky čítať znamená kriticky myslieť
Nápady a tipy - 60 minútzískané profesijné kompetencie:
- posilniť kompetencie výberu a realizácie vyučovacích metód a organizačných foriem vyučovania
- posilniť zručnosti v oblasti riadenia osobného profesijného rozvoja a celoživotného
sebavzdelávania
Vzdelávanie vzhľadom na cieľ a program vzdelávania sú povinní absolvovať všetci pedagogickí zamestnanci
poskytovateľa.personálne a lektorské zabezpečenie:
Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Miriam Dudeková v spolupráci s lektorkou vzdelávania
PaedDr. Katarínou Hvizdovou.
materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania:
Vzdelávanie sa realizuje kombinovanou formou. Učebné zdroje – študijné materiály sú spracované
a poskytnuté lektorom vzdelávania.
podmienky ukončenia vzdelávania:
Účasť na celom vzdelávaní v plnom rozsahu.