- Plán aktualizačného vzdelávania na školský rok 2023/2024
- Kurikulum - premena tradičnej školy (17.04.2024)
- Rozvoj čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ (16.04.2024)
- Predčitateľská gramotnosť v MŠ 1. (20.03.2024)
- Portfólio pedagogického zamestnanca (30.4.2024)
- Plán profesijného rozvoja (7.5.2024)
- Projektové vyučovanie v MŠ (25.06.2024)
Kurikulum - premena tradičnej školy (17.04.2024)
Základná škola s materskou školou Klubina, Klubina 157, 023 04 Klubina
IČO: 3710400
názov programu: Kurikulum - premena tradičnej školy
poskytovateľ programu: Základná škola s materskou školou Klubina, Klubina 157, 023 04 Klubina
garant programu: PaedDr. Martina Smolková
druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
rozsah vzdelávania: 2 hodiny
forma vzdelávania: prezenčná - prostredníctvom priameho prenosu
anotácia, ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )
anotácia: Obsahom vzdelávania je definovať pojem kurikulum a poukázať na význam transformácie
národného kurikula pri premene tradičnej školy na školu 21. storočia. Zároveň zdôrazniť postavenie
a význam kurikula pri plánovaní a realizácii profesijného rozvoja učiteľa a pri stanovení si cieľov
sebarozvoja. Súčasťou vzdelávania sú ukážky dobrej praxe, ktoré súvisia so zmenami používaných
metód a foriem vo výchovno-vzdelávacom procese.
hlavný cieľ programu: Rozšíriť vedomosti učiteľa pri porozumení postavenia učiteľa v systéme
školského kurikula a podstaty kurikulárnej reformy v SR. Posilniť zručnosti pri zvyšovaní si vlastných
učiteľských kompetencií v kontexte kurikulárnej reformy.
čiastkové ciele:
- poznať platnú legislatívu týkajúcu sa transformácie kurikula
- osvojiť si porozumenie významu učiteľa a potreby jeho profesijných posunov a napredovania pri
premene tradičnej školy na školstvo 21. storočia
- poznať netradičné, zážitkové a aktivizujúce metódy a formy výučby ako základ transformácie
školského kurikula
špecifické ciele:
- porozumieť pojmu kurikulum a krikulárna reforma
- osvojiť si zručnosť pri účasti na tvorbe školského kurikula
- stanoviť si vlastné ciele profesijného rozvojaTematické celky obsahu vzdelávania rozsah v hodinách:
Kurikulum – vymedzenie pojmu
Transformácia kurikula – ciele, prostriedky, plánované kroky - 60 minútKurikulum ako východisko nastavenia cieľov profesijného rastu PZ/OZ
Rozvoj kľúčových žiackých a učiteľských kompetencií v kontexte kurikulárnej
reformy
Vybrané vzorové zahraničné kurikula-porovnanie so stavom v SR - 60 minútzískané profesijné kompetencie:
- posilniť schopnosť reflexie vlastnej pedagogickej praxe a identifikácie cieľov profesijného rastu
- stotožniť sa s profesijnou rolou učiteľ a školou
- posilniť zručnosti pri plánovaní a realizácii profesijného rastu a sebarozvoja
Vzdelávanie vzhľadom na cieľ a program vzdelávania sú povinní absolvovať všetci pedagogickí
zamestnanci poskytovateľa.personálne a lektorské zabezpečenie:
Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Miriam Dudeková v spolupráci s lektorom vzdelávania
Mgr. Martinom Kuľhom.
materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania:
Vzdelávanie sa realizuje prezenčnou formou - prostredníctvom priameho prenosu. Učebné zdroje –
študijné materiály sú spracované a poskytnuté lektorom vzdelávania.
podmienky ukončenia vzdelávania:
Účasť na celom vzdelávaní v plnom rozsahu.