- Plán aktualizačného vzdelávania na školský rok 2023/2024
- Kurikulum - premena tradičnej školy (17.04.2024)
- Rozvoj čitateľskej gramotnosti na prvom stupni ZŠ (16.04.2024)
- Predčitateľská gramotnosť v MŠ 1. (20.03.2024)
- Portfólio pedagogického zamestnanca (30.4.2024)
- Plán profesijného rozvoja (7.5.2024)
- Projektové vyučovanie v MŠ (25.06.2024)
Predčitateľská gramotnosť v MŠ 1. (20.03.2024)
Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
IČO: 37910400
názov programu: Predčitateľská gramotnosť v MŠ I.
poskytovateľ programu: Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
garant programu: PaedDr. Martina Smolková
druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
rozsah vzdelávania: 2 hodiny
forma vzdelávania: prezenčná - prostredníctvom priameho prenosu
anotácia, ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )
anotácia: Deti omnoho skôr ako nastúpia do školy pochopia, že čítane a písanie je pre nás zdrojom
dôležitých informácií a aj vďaka tomu dokážeme spoznávať okolitý svet. Predčitateľská gramotnosť je
najdôležitejšia pre rozvoj všeobecnej gramotnosti dieťaťa a má vplyv na to, či dieťa rozumie čítanému
textu. Nielen významu slov, ale aj ich kontextu a súvislostiam. Vzdelávanie je popretkávané nápadmi
na rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti, jej implementácie do výchovno-vzdelávacieho procesu a
tipmi ako vytvoriť vhodné predčitateľské prostredie.
hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti a zručnosti v aplikácii pedagogických stratégii rozvoja
predčitateľskej gramotnosti detí vo výchovno – vzdelávacom procese a ovládať metódy rozvoja
predčitateľskej gramotnosti v MŠ.
čiastkové ciele:
- posilniť vzťah detí k písanému slovu a ku knihe
- implementovať metódy a témy predčitateľskej gramotnosti do Školského vzdelávacieho programu
- budovať v MŠ pozitívny vzťah detí ku knihe
špecifické ciele:
- použiť vybrané metódy rozvoja predčitateľskej gramotnosti vo výchovno-vzdelávacom procese
- vytvoriť v triede „predčitateľský kútik“
- zapojiť rodičov detí do čitateľských aktivítTematické celky obsahu vzdelávania rozsah v hodinách:
Predčitateľská gramotnosť v prostredí MŠ
Implementácia predčitateľskej gramotnosti do vyučovacieho procesu
Metódy na rozvoj predčitateľskej gramotnosti – rola učiteľa -60 minútNápady a tipy pre rozvoj predčitateľskej gramotnosti
Tvorba prostredia podporujúceho predčitateľskú gramotnosť -60 minút
získané profesijné kompetencie:
- osvojiť si zručnosť aplikovať metódy a formy rozvoja predčitateľskej gramotnosti v prostredí MŠ
- posilniť kompetencie kritického myslenia
- rozšíriť zručnosť uplatniť témy a metódy predčitateľskej gramotnosti v Školskom vzdelávacom
programe
- posilniť zručnosti v oblasti riadenia osobného profesionálneho rozvoja a celoživotného
sebavzdelávania
Vzdelávanie vzhľadom na cieľ a program vzdelávania sú povinní absolvovať všetci pedagogickí
zamestnanci poskytovateľa.personálne a lektorské zabezpečenie:
Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Miriam Dudeková v spolupráci s lektorkou vzdelávania
PaedDr. Katarínou Hvizdovou.
materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania:
Vzdelávanie sa realizuje prezenčnou formou - prostredníctvom priameho prenosu.Učebné zdroje –
študijné materiály sú spracované a poskytnuté lektorom vzdelávania.
podmienky ukončenia vzdelávania:
Účasť na celom vzdelávaní v plnom rozsahu.