• Predčitateľská gramotnosť v MŠ 1. (20.03.2024)

        • Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
          IČO: 37910400
          názov programu: Predčitateľská gramotnosť v MŠ I.
          poskytovateľ programu: Základná škola s materskou školou , Klubina 157, 023 04 Klubina
          garant programu: PaedDr. Martina Smolková
          druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
          rozsah vzdelávania: 2 hodiny
          forma vzdelávania: prezenčná - prostredníctvom priameho prenosu
          anotácia, ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )


          anotácia: Deti omnoho skôr ako nastúpia do školy pochopia, že čítane a písanie je pre nás zdrojom
          dôležitých informácií a aj vďaka tomu dokážeme spoznávať okolitý svet. Predčitateľská gramotnosť je
          najdôležitejšia pre rozvoj všeobecnej gramotnosti dieťaťa a má vplyv na to, či dieťa rozumie čítanému
          textu. Nielen významu slov, ale aj ich kontextu a súvislostiam. Vzdelávanie je popretkávané nápadmi
          na rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti, jej implementácie do výchovno-vzdelávacieho procesu a
          tipmi ako vytvoriť vhodné predčitateľské prostredie.


          hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti a zručnosti v aplikácii pedagogických stratégii rozvoja
          predčitateľskej gramotnosti detí vo výchovno – vzdelávacom procese a ovládať metódy rozvoja
          predčitateľskej gramotnosti v MŠ.
          čiastkové ciele:
          - posilniť vzťah detí k písanému slovu a ku knihe
          - implementovať metódy a témy predčitateľskej gramotnosti do Školského vzdelávacieho programu
          - budovať v MŠ pozitívny vzťah detí ku knihe
          špecifické ciele:
          - použiť vybrané metódy rozvoja predčitateľskej gramotnosti vo výchovno-vzdelávacom procese
          - vytvoriť v triede „predčitateľský kútik“
          - zapojiť rodičov detí do čitateľských aktivít

          Tematické celky obsahu vzdelávania rozsah v hodinách:

          Predčitateľská gramotnosť v prostredí MŠ
          Implementácia predčitateľskej gramotnosti do vyučovacieho procesu
          Metódy na rozvoj predčitateľskej gramotnosti – rola učiteľa -60 minút

          Nápady a tipy pre rozvoj predčitateľskej gramotnosti
          Tvorba prostredia podporujúceho predčitateľskú gramotnosť -60 minút


          získané profesijné kompetencie:
          - osvojiť si zručnosť aplikovať metódy a formy rozvoja predčitateľskej gramotnosti v prostredí MŠ
          - posilniť kompetencie kritického myslenia
          - rozšíriť zručnosť uplatniť témy a metódy predčitateľskej gramotnosti v Školskom vzdelávacom
          programe
          - posilniť zručnosti v oblasti riadenia osobného profesionálneho rozvoja a celoživotného
          sebavzdelávania
          Vzdelávanie vzhľadom na cieľ a program vzdelávania sú povinní absolvovať všetci pedagogickí
          zamestnanci poskytovateľa.

          personálne a lektorské zabezpečenie:
          Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Miriam Dudeková v spolupráci s lektorkou vzdelávania
          PaedDr. Katarínou Hvizdovou.


          materiálne, technické a informačné zabezpečenie vzdelávania:
          Vzdelávanie sa realizuje prezenčnou formou - prostredníctvom priameho prenosu.

          Učebné zdroje –
          študijné materiály sú spracované a poskytnuté lektorom vzdelávania.
          podmienky ukončenia vzdelávania:
          Účasť na celom vzdelávaní v plnom rozsahu.